برش لیزر پلکسی گلاس

دسته:

توضیحات

برش لیزر پلکسی گلاس به دلیل نتایج باکیفیتی که تولید می‌شود، یک کاربرد فوق‌العاده محبوب برای دستگاه‌های برش لیزر است. وبسایت آریا پلکسی قصد دارد در این مقاله برای شما توضیح دهد که برش پلکسی با دستگاه برش لیزر چگونه انجام می شود و چه مزایایی دارد. بدون هیچ گونه پس پردازش اضافی، برش های لیزری باعث ایجاد لبه های براق و شعله می شود. پانل های تا ضخامت 25 میلی متر را می توان به طور موثر و مقرون به صرفه برش داد. پلکسی گلاس را می توان برای ایجاد یک پوشش مات با لیزر CO 2 حکاکی کرد یا برای ایجاد تغییر رنگ با لیزر فیبر علامت گذاری کرد.

انواع ورق پلکسی گلاس برای خدمات لیزر پلکسی

قبل از شروع آزمایش برش لیزر پلکسی گلاس، مهم است که انواع مختلف این بستر را درک کنید. در واقع دو نوع اکریلیک مناسب برای استفاده با لیزر وجود دارد: ریخته گری و اکسترود.

ورق های پلکسی گلاس ریخته گری از یک اکریلیک مایع ساخته می شود که در قالب هایی ریخته می شود که می توانند به اشکال و اندازه های مختلف تنظیم شوند. این نوع اکریلیک است که برای اکثر جوایز موجود در بازار استفاده می شود. اکریلیک ریخته‌گری برای حکاکی ایده‌آل است؛ زیرا هنگام حکاکی به رنگ سفید یخ زده تبدیل می‌شود. اکریلیک ریخته گری را می توان با لیزر برش داد، اما باعث ایجاد لبه های شعله ای نمی شود. این ماده اکریلیک برای حکاکی مناسب تر است.

نوع دیگر اکریلیک به نام اکریلیک اکسترود شده شناخته می شود که یک ماده برش بسیار محبوب است. اکریلیک اکسترود شده از طریق یک تکنیک تولید با حجم بالاتر تشکیل می شود؛ بنابراین معمولاً هزینه کمتری نسبت به ریخته گری دارد و با پرتو لیزر بسیار متفاوت واکنش نشان می دهد. اکریلیک اکسترود شده تمیز و صاف بریده می شود و در هنگام برش لیزری دارای لبه جلا داده شده با شعله خواهد بود. اما زمانی که حکاکی می شود، به جای ظاهر مات، یک حکاکی واضح خواهید داشت.

روش برش لیزر پلکسی گلاس

برای دستیابی به بهترین نتایج هنگام برش اکریلیک اکسترود شده، باید مواد را به گونه ای بلند کنید که با میز برش تماس نداشته باشد. این امر انعکاس قسمت پشتی و بروز علائم شبکه روی مواد را پس از برش لیزری تا حد زیادی کاهش می دهد.

میز پین Epilog لوازم جانبی مناسبی است که به شما کمک می‌کند تا برش‌های عالی را روی اکریلیک اکسترود شده انجام دهید. این دستگاه مفید به شما امکان می دهد تا اکریلیک خود را برای کیفیت لبه برش بهتر بالا ببرید و از آن حمایت کنید. میز پین دارای پین‌های متحرکی است که می‌توان آن‌ها را در هر جایی در امتداد شبکه میز با سوراخ‌های یک اینچی (25.4 میلی‌متری) قرار داد. اکریلیک در مکان‌هایی که لیزر برش نمی‌دهد بلند شده و پشتیبانی می‌شود، که به از بین بردن انعکاس پشت کمک می‌کند. میز پین همچنین به شما اجازه می دهد تا سنجاق هایی را برای پشتیبانی از قطعات کوچک یا پیچیده که معمولاً از الگوی برش خارج می شوند قرار دهید.

برش لیزری پلکسی گلاس

برش لیزری ورق های پلکسی گلاس

سرعت برش لیزری پلکسی گلاس

برش اکریلیک معمولاً با سرعت نسبتاً کم و قدرت بالا به بهترین وجه انجام می شود. این فرآیند برش به پرتو لیزر اجازه می دهد تا لبه های اکریلیک را ذوب کند و اساساً لبه ای با شعله جلا داده شود.

امروزه چندین تولید کننده اکریلیک وجود دارند که انواع اکریلیک های ریخته گری و اکسترود شده را تولید می کنند که رنگ ها، بافت ها و الگوهای متفاوتی دارند. با تنوع بسیار زیاد، جای تعجب نیست که اکریلیک یک ماده بسیار محبوب برای برش و حکاکی لیزری است.

چه نوع پروژه هایی را می توان از برش لیزری پلکسی گلاس ساخت؟

اکریلیک یک ماده بادوام و کاربردی برای پردازش لیزر است. تنوع رنگ و بافت این ماده را برای انواع چیزها ایده آل می کند:

  • تابلوی محل خرید
  • تابلوی جهت
  • گوشواره/آویز/دکمه
  • ظروف / جعبه
  • رویه کیک/کاپ کیک
  • جوایز سفارشی
  • زیور آلات جشن

چند نکته برای برش لیزری پلکسی گلاس

  1. هنگام کار با اکریلیک هرگز دستگاه خود را بدون مراقبت رها نکنید. بسیاری از مواد مستعد اشتعال هستند، اما اکریلیک در تمام اشکال مختلف آن نشان داده شده است که در هنگام برش با لیزر قابل اشتعال است. به عنوان یک قانون کلی، در صورت عدم حضور هرگز نباید لیزر خود را با استفاده از هر ماده ای اجرا کنید.
  2. مطمئن شوید که نوع مناسب اکریلیک را برای کاربرد خود انتخاب کرده اید. به یاد داشته باشید، اکریلیک ریخته گری برای حکاکی بهتر است، در حالی که اکریلیک اکسترود شده برای برش لیزری مناسب تر است.
  3. اکریلیک را با استفاده از میز پین Epilog یا سایر تکیه گاه ها برای از بین بردن انعکاس پشت برش دهید.

سخن آخر…

شرکت آریا پلکسی، قیمت برش لیزری پلکسی گلاس را به بهترین نحو ممکن و بالاترین کیفیت، بسیار پایین انجام می دهد. همچنین قیمت دستگاه برش لیزری پلکسی گلاس نسبت به کارایی که دارد بسیار مناسب می باشد. امیدوارم که این مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد تا هنگام انجام برش پلکسی با هیچگونه مشکلی مواجه نشوید.

دریافت لیست قیمت، مشاوره و سفارش فوری
مکالمه را شروع کنید
مکالمه مستقیم با ما
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم.