آشنایی با پلکسی گلاس مات

آشنایی با پلکسی گلاس مات


این روزها شاهد استفاده روز افزون از پلکسی گلاس‌ها هستیم. از جمله پلکسی گلاس‌هایی که طرفداران بسیاری هم دارد، پلکسی گلاس مات است. شاید با شنیدن نام این محصول تصور کنید که یک محصول کدر و کم کاربرد باشد اما این تصور درست نیست. این پلکسی نه تنها بسیار زیبا و پرکاربرد است، بلکه رنگ‌های متنوعی نیز دارد . برای این که درک بهتری از جنس و کاربرد ورق پلکسی مات داشته باشید، با ما همراه باشید. در ادامه درباره مشخصات، انواع و کاربرد آن صحبت خواهیم کرد. 

ویژگی‌های مهم پلکسی گلاس مات

این طلق ویژگی‌های بسیاری دارد؛ به همین دلیل، شاهد استفاده این محصول در مکان‌های مختلف هستیم. در ادامه به چند ویژگی مهم و اساسی آن اشاره خواهیم کرد:

  • ضخامت ورق پلکسی گلاس مات نسبت به شیشه پنج برابر است.
  • رنگ آن در شرایط مختلف آب و هوایی تغییر نمی‌کند.
  • وزن کمی دارد و شما می‌توانید به راحتی آن‌ را را جابجا کنید.
  • در برابر گرما و سرما کیفیت خود را حفظ می‌کند.
  • طلق مات به راحتی برش می‌خورد و شما می‌توانید با کاتر طلق بر یا از طریق برش لیزری آن را ببرید.
  • در برابر ضربه و خراشیدگی مقاوم است.
  • تنوع رنگی بالایی دارد و در اندازه‌های مختلف یافت می‌شود.

 

تفاوت پلکسی گلاس مات با شیشه

تفاوت اصلی این دو محصول در این است که پلکسی مات انعطاف پذیری بیشتری نسبت به شیشه دارد. همچنین شما در زمان بریدن شیشه شاهد لبه‌های تیز آن هستید اما این ورق پلکسی لبه تیز ندارد. از دیگر مزیت‌های این محصول می‌توان به این مورد مهم اشاره کرد که نور زیادی را از خود عبور نمی‌دهد و فقط سایه اشیا از پشت آن معلوم می‌شود. به همین دلیل ظاهری زیبا دارد و یکی از پرمصرف‌ترین ورق‌های پلکسی بازار محسوب می‌شود.

مدل‌های مختلف پلکسی مات

این محصول در دو مدل مات براق و مات کدر موجود است و سه نوع دارد:

1. پلکسی رنگی مات

 این نوع بسیار پرکاربرد است. از جمله مصارف آن می‌توان به ساخت حروف‌های برجسته چلنیوم اشاره کرد 

2. پلکسی رنگی یک رو مات

یک طرف این پلکسی مات می‌باشد و مصارف خاص‌تری نسبت به انواع دیگر دارد. 

3. پلکسی مات آینه‌ای

سطح این نوع پلکسی آینه‌ای است و حالت رفلکس ندارد. 

 

کاربرد ورق‌های پلکسی مات

ورق‌های پلکسی گلاس به طور کلی برای سقف کاذب و فضاسازی استفاده می‌شود‌. همچنین در دکورسازی هم این ورق‌ها را استفاده می‌کنند. در مورد پلکسی گلاس مات هم باید بگوییم که به عنوان پنل‌های جدا کننده رنگی از این طلق‌ها استفاده می‌شود. همچنین در نورپردازی یا به عنوان شیشه برای سرویس‌های بهداشتی و مکان‌هایی که می‌خواهند دید کمتری داشته باشند این محصول را به کار می‌برند.

پلکسی گلاس مات 02

رنگ بندی ورق پلکسی مات

پلکسی گلاس مات رنگ بندی متنوعی دارد. شاید وقتی صحبت از مات بودن این محصول می‌شود بیشتر افراد رنگ سفید را به یاد می‌آورند اما این طلق مات در رنگ‌‌های مختلفی تولید می‌شود. پر مصرف‌ترین رنگ‌هایی که در این ورق‌ها استفاده می‌شود رنگ‌های اصلی مانند آبی، قرمز و زرد هستند. همچنین رنگ مشکی این ورق را برای مبل سازی، دکوراسیون داخلی و خارجی، صنایع تابلوسازی و محیط‌های درمانی و بیمارستانی استفاده می‌کنند‌.

 

در چه ضخامت‌هایی عرضه می‌شود؟ 

 پلکسی مات در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود، اما این احتمال نیز وجود دارد که گاهی ضخامت‌ مورد نظرتان را نتوانید در رنگ‌ دلخواه‌ پیدا کنید. این ورق در ضخامت یک میلی متر تا بیست میلی متر و حتی سی میلی متر تولید می‌شود اما اگر بخواهید طیف بیشتری از رنگ‌ها را در اختیار داشته باشید باید به سراغ ضخامت دو میلی متر تا شش میلی متر بروید. همچنین پلکسی‌های 3 میل و 2 میل از نظر ضخامت جز پر مصرف‌ترین پلکسی‌ها محسوب می‌شوند. ضخامت 2 میل این ورق برای ساخت محصولات ظریف‌تر استفاده می‌شود و نوع 3 آن بیشتر در محصولات لیزری کاربرد دارد.

شامل چه ابعادی می‌شود؟ 

پلکسی‌ گلاس‌ها به طور کلی در ابعاد 122×183 موجود هستند. ورق پلکسی مات نیز به همین شکل است و معمولا در همین ابعاد عرضه می‌شود. ولی اگر شما به دنبال ابعاد کوچک‌تری باشید، باید از فروشگاه مورد نظر خود بپرسید تا به شما بگویند آیا این طلق‌ها را در ابعاد نیم ورق و کوچکتر موجود دارد یا خیر.

 

قیمت ورق پلکسی گلاس مات

اکنون که کاربردها و توضیحات زیادی در مورد پلکسی گلاس مات بیان کردیم باید معیار قیمت گذاری این محصول را نیز توضیح دهیم. به طور کلی، پلکسی گلاس‌ها طبق اندازه و ضخامت قیمت گذاری می‌شوند یعنی هرچه ضخامت آن‌ها بیشتر باشد قیمت هم بیشتر می‌شود. 

پلکسی گلاس مات به شما کمک می‌کند تا ‌‌ظاهر خانه‌تان شیک و لوکس‌ به نظر برسد. بنابراین اگر به زیبایی علاقه دارید، حتی اگر از این محصول تا به حال استفاده نکردید، می‌توانید این ورق را در رنگ دلخواه خود خریداری و استفاده کنید‌.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

دریافت لیست قیمت، مشاوره و سفارش فوری
مکالمه را شروع کنید
مکالمه مستقیم با ما
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم.