استند کامپوزیت دندانپزشکی

استند کامپوزیت دندانپزشکی یکی از پرکاربرد ترین نوع های استند به شمار می رود. برای پر کردن دندان معمولا دندانپزشکان از کامپوزیت یا آمالگام استفاده می نمایند. همچنین برای روکش کردن و سفید کردن دندان ها نیز بسیاری از متخصصان زیبایی ونیر کامپوزیت را ترجیح می دهند. اما شاید برایتان جالب باشد که فرآیند نگهداری از کامپوزیت های داخل سرنگ و ونیرهای کامپوزیتی در استندهای مخصوصی انجام می شود.

همچنین خمیرهای کامپوزیت نیز پس از قرارگیری در معرض هوا به راحتی حالت اولیه خود را از دست خواهند داد. پس باید در جای مناسب خود قرار گیرند. بیشتر در مورد استند کامپوزیت دندانپزشکی توضیح خواهیم داد.

استند نگهداری کامپوزیت دندانپزشکی

استندهای ساخته شده از پلکسی به صورت شفاف و بی رنگ به بازار عرضه می گردند.

همچنین مدل های تولید شده از ام دی اف رنگ سفیدی دارند و به سبب مشابهت رنگ با کامپوزیت، بسیاری از دندانپزشکان ترجیح می دهند مدل چوبی خریداری کنند. اما استندهای کامپوزیتی پلکسی نیز دارای دوام و طول عمر بالا می باشند.

استند های پلکسی را به راحتی می توانید بشویید و نسبت به مواد شیمیایی واکنش آنچنانی از خود نشان نخواهند داد. و شما پس از شست و شو تغییر رنگی را مشاهده نخواهید کرد.

 

متریال ساخته شده استندهای کامپوزیتی

استند کامپوزیت دندانپزشکی از پلکسی و MDF ساخته شده اند. این استندها دارای محلی از پیش تعبیه شدن برای نگهداری از سرنگ های حاوی کامپوزیت هستند.

پزشکان با استفاده از سرنگ کامپوزیت را روی دندان قرار داده و با دستگاه نوری شکل آن را سفت می کنند.

به لحاظ کیفیت استند ساخته شده از ام دی اف و پلکسی هر دو دارای مرغوبیت بالایی هستند.

 

مزایای استفاده از استند های نگهداری کامپوزیت

  • موجب تمرکز دندانپزشک در حین کار خواهد شد
  • ایجاد نظم میان ابزارهای دندانپزشکی
  • بهره مندی از تنوع در اندازه
  • تنوع در مدل و متریال
  • قیمت بسیار مقرون به صرفه نسبت به مدل های خارجی
  • متناسب بودن سوراخ های تعبیه شده با اندازه سرنگ
  • قابلیت جا به جایی آسان

در استند کامپوزیت دندانپزشکی از مواد درجه یک بکار گرفته شده است؛ خصوصا استندهای ساخته شده با پلکسی. همانطور که می دانید پلکسی های آماده اکثرا وارداتی هستند و مرغوبیت بالای آن ها زبانزد است. کارخانه های تولید کننده استند نگهدارنده کامپوزیت به سبب استفاده بالای دندانپزشکان از این محصول، به مقوله دوام و استحکام در ساخت توجه ویژه نموده اند.

استند کامپوزیت دندانپزشکیقیمت استند کامپوزیت

بسته به اندازه، شکل طراحی، تعداد خانه های نگهداری کامپوزیت ها، متریال مورد استفاده، ام دی اف یا پلکسی بودن و رنگ، قیمت آن نهایی خواهد شد. دقت کنید که اگر کار تولید شده وارداتی باشد، قیمت بسیار بیشتری نسبت به مدل های ایرانی دارد.

اما استند های ام دی اف قیمت پایین تری نسبت به استندهای پلکسی دارند.

همچنین نوع برند تولید کننده نیز در نحوه قیمت گذاری محصولات خود تاثیر بسزایی دارد. اما باید توجه کرد، که شاخصه تعیین قیمت محصولات دندانپزشکی در ایران به سبب نوسانات ارز، تهیه مواد اولیه، دستمزد کارگر در هر ماه متغیر خواهد بود.

 

اشکال استندهای مورد استفاده برای کامپوزیت

شکل کلی آن ها حالت جعبه ای داشته و کامپوزیت های داخل سرنگ داخل محفظه دایره ای شکل قرار دارند. تعداد خانه ها بسته به میزان استفاده دندانپزشک از کامپوزیت دارد. معمولا مطب های خلوت بهتر است استندهای دارای محفظه دایره ای کمتری را خریداری کنند.

اما کلینیک های پر تراکم که خدمات زیبایی در آنجا بیشتر انجام می شود، لازم است استند های نگهداری کامپوزیت 34 خانه ای را خریداری دارند. مدل های 11 خانه، 17 خانه و 34 خانه تولید و عرضه می گردد.

در کنار محفظه های دایره ای شکل، محفظه مستطیلی ومربعی نیز طراحی شده است. در این محفظه ها می توان قیچی، انواع انبر و سایر تجهیزات دندانپزشکی را نگهداری کرد.

اما مدل های دیگری از استند کامپوزیت دندانپزشکی نیز وجود دارند که فقط برای نگهداری سرنگ ها طراحی و تعبیه شده اند.

 

جمع بندی

با توجه به رعایت اصول بهداشتی در محیط های دندانپزشکی، توصیه می کنیم مدل هایی را خریداری کنید که به راحتی تمیز شوند.

استند های نگهداری کامپوزیت پلکسی شفاف و بی رنگ، انواع گرد و غبار و آلودگی ها را نشان می دهند و شما می توانید با الکل یا ماده تمیز کننده دیگری به راحتی محفظه ها را پاک کنید.

اما استندهای کامپوزیت دندانپزشکی ساخته شده از ام دی اف، سخت تر تمیز می شوند و حرکت دست میان محفظه ها سخت تر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

دریافت لیست قیمت، مشاوره و سفارش فوری
مکالمه را شروع کنید
مکالمه مستقیم با ما
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم.