انواع پلکسی گلاس رنگی

پلکسی گلاس رنگی 02

پلکسی گلاس رنگی 02


پلکسی گلاس رنگی از آن دسته متریال‌هایی است که در سالهای اخیر مورد استقبال بسیاری از طراحان دکوراسیون و صنعتگران قرار گرفته است.. یکی از مزیت‌هایی که پلکسی گلاس در مقایسه با شیشه دارد همین تنوع رنگ است. کاربردهای پلکسی گلاس بسیار گسترده و متنوع است و در هر یک از این کاربردها، ضخامت، ابعاد و رنگهای خاصی مورد نیاز است. در این مقاله قصد داریم در مورد پلکسی گلاس رنگی بیشتر توضیح دهیم.

طبقه بندی پلکسی گلاس رنگی

به دلیل تنوع زیاد کاربردهای پلکسی گلاس، طبقه‌بندی‌هایی برای شناخت بهتر انواع پلکسی گلاس توسط تولیدکنندگان ارائه شده که در ادامه به 6 مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

  • پلکسی گلاس ترنسپرنت معمولی
  • پلکسی گلاس ترنسپرنت فسفری
  • پلکسی گلاس مات
  • پلکسی گلاس طلایی و نقره ای که به عنوان پلکسی آیینه ای هم معروفند
  • پلکسی گلاس مشکی
  • پلکسی گلاس رنگی

هر یک از این طبقات را بسته به نوع کاربردی که قرار است در آن استفاده شود میتوان در ابعاد و اندازه های مختلف سفارش داد. 

انواع پلکسی گلاس رنگی 01

ویژگی پلکسی گلاس رنگی

تقاضای زیادی برای خرید پلکسی گلاس‌های رنگی در بازار وجود دارد چون کاربردهای متنوعی دارد. این نوع پلکسی گلاس عمدتاً در کاربردهای تزئینی و دکوراسیون  استفاده می‌شود. از آنجا که شفافیت پلکسی گلاس بالاست و به راحتی نور را از خودش عبور می‌دهد، بنابراین در نمای ساختمان‌ها و پنجره‌های نورگیر منازل نیز به کار می‌رود. البته در برخی مصارف مثل جداره حمام یا پنجره های اتاق ها،  برای حفظ حریم شخصی استفاده از پلکسی گلاس مات نیز توصیه می‌شود. پلکسی گلاس مات نور را از خود عبور نمی‌دهد و به همین جهت نمی‌توان اشیای پشت آن را تشخیص داد.

ویژگی دیگر پلکسی گلاس های رنگی این است که این متریال، اشعه ماوراء بنفش خورشید را جذب می‌کند و فقط نور مرئی را از خود عبور می‌دهد. این ویژگی یک مزیت منحصر به فرد به شمار می‌رود و تناسب این متریال را برای طراحی نورگیرهای ساختمانی افزایش می‌دهد.

به طور کلی پلکسی گلاس از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل از پلکسی گلاس ‌های رنگی می‌توان به عنوان پارتیشن‌های جداکننده فضاهای اداری استفاده کرد.

پلکسی گلاس  طلایی و نقره ای

از جمله پلکسی هایی که بین کاربران معروف شده، پلکسی گلاس رنگی طلایی و نقره ای است. این پلکسی گلاس در دو نوع مات و براق در بازار موجود است. این پلکسی گلاس استحکام زیادی دارد و ضخامت آن معمولاً 1.5 میلیمتر است. این پلگسی گلاس رنگی را می‌توان برای ساخت وسایل مختلف از قبیل پلاک، تابلوی رومیزی، انواع پلاک، دکوراسیون تزئینی و نظایر اینها به کار برد. استفاده از این پلکسی گلاس ها نیز بسیار آسان است و اگر از نوع برچسب دار استفاده کنید می‌توانید با جدا کردن برچسب، آن را به دیوار بچسبانید و طراحی منحصربفردی به فضای داخلی بدهید.

پلکسی گلاس آیینه ای

پلکسی گلاس آیینه ای را نیز می‌توان یک نوع پلکسی گلاس رنگی به شمار آورد که اتفاقاً بین طراحان بسیار محبوب است. این پلکسی گلاس را برای تولید آینه های ضد بخار و ضد خش مورد استفاده قرار می‌دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع پلکسی گلاس و خرید آنها با گروه آریا پلکسی تماس حاصل فرمایید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

دریافت لیست قیمت، مشاوره و سفارش فوری
مکالمه را شروع کنید
مکالمه مستقیم با ما
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم.