انواع ورق پلکسی و مزایای هر کدام

انواع ورق پلکسی 2

انواع ورق پلکسی 2


ما در این مقاله به این می پردازیم که انواع ورق پلکسی به چند دسته تقسیم می شود؟ و همین طور هر کدام از آن به چه کاری می آید و مزایای آن چیست. برای اینکه شما از این مقاله کاربردی بهرمند شوید باید که تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

در مرحله‌ی اول باید به شما بگوییم که ورق های پلکسی به چند دسته تقسیم می گردنند:

  • انواع ورق های پلکسی شفاف و روشن، همینطور سفید و مشکی
  • ورق های پلکسی میرور یا به عبارتی دیگر ورق های پلکسی رنگ طلایی و آینه ای
  • پلکسی گلاس رنگی
  • پلکسی گلاس ترانس پارنت معمولی و ساده
  • پلکسی گلاس ترانس پارنت فسفری
  • ورق پلکسی مات و کدر

همانطور که در بالا مشاهده کردید ما انواع ورق های پلکسی را برایتان معرفی کردیم و حال می خواهیم که از هر کدام برایتان توضیح دهیم تا بیشتر با آنها اشنا شوید و درباره مزایا و کاربرد آنها بدانید.

مزیای و کاربرد هر نوع ورق های پلکسی

ورق پلکسی شفاف

بیشترین استفاده ای که از این نوع ورق ها می شود؛ معمولا به عنوان شیشه در برخی از مکان های خاص می باشد که این گونه هم هزینه کمتری برایتان خواهد داشت و هم دوام بهتر، بدین گونه که شما می توانید که از این ورق ها استفاده کنید.

این ورق پلکسی معمولا از رنگ بندی های بسیاری برخوردار بوده که عمدتا از رنگ شیری، سفید و مشکی بیشتر استفاده می کنند. قیمت ورق پلکسی شفاف هم بنابر عواملی مانند ضخامت و ابعاد محاسبه می شود که شما می توانید برای اطلاع بیشتر از قیمت ها با همکاران ما در تماس باشید؛ سایت آریا پلکسی با کیفیت ترین محصول را با مناسب ترین قیمت به فروش می رساند و شما می توانید از ما خرید های خود را انجام دهید. 

 ورق های پلکسی شفاف یکی ایده آل ترین تجهیزات برای فروشگاه ها و مکان های عمومی دیگر می باشد که جایگزنی عالی برای شیشه و ساخت وسایل دکوری شیشه ای بوده. به طور کل ورق های پلکسی شفاف برای تولید کنندگان و سازندگان یک محصول عالی و مقاوم محسوب می شود که این گونه حتی شما می توانید که در هزینه های خود بسیار صرفه جویی کنید.

پلکسی گلاس های میرور

در ساخت این نوع ورق پلکسی از همان روش تولید آینه استفاده می کنند که بدین منظور بوده که همانطور که برای ساخت آینه از جیوه استفاده می کنند تا آینه های شفاف بدست آید برای تولید ورق های پلکسی میرور هم از جیوه استفاده می کنند.  شاید شما هم دیده اید که داخل آسانسور ها و تزیینات داخلی ساختمان ها از نوارهایی طلای و نقره ای استفاده می شود و زیبایی خاصی به مکان می دهد. شاید برای شما نیز سوال شده باشد که این نوار ها چه چیزی هستند و یا از چه جنسی؟

خب باید به شما بگوییم که این نوار ها همان ورق های پلکسی میرور بوده اند که با آنها چنین کارهایی را انجام می هند.

مهم ترین کاربرد ورق های پلکسی طلایی و نقره ای برای استفاده در کارهای شیک و فانتزی بوده که حتی گاهی در ساخت آینه ها نیز از این ورق های پلکسی استفاده می کنند.

اگر شما هم ترغیب شده اید که این ورق های پلکسی را خریداری کنید می توانید از سایت ما یعنی سایت آریا پلکسی این محصول خوب را خریداری کنید. البته شاید که شما دوست داشته باشید که از قیمت های این ورق های پلکسی باخبر باشید و این گونه باید به شما بگوییم که باید که وارد سایت ما شوید و در پنل سایت قیمت های هر کدام از ورق های پلکسی را مشاهده کنید.

اگر هم که بخواهیم بگوییم که این نوع از ورق های پلکسی را چه جنسی می سازند و چگونه تولیدش می کنند باید بگوییم همانطور که بالای مطلب نیز به شما گفتیم که برای ساخت آینه ها از جیوه استفاده می کنند؛ برای تولید و ساخت ورق های پلکسی میرور نیز مانند بالا از جیوه کمک می گیرند تا بتوانند که چنین ورق هایی را تولید کنند.

ورق پلکسی رنگی  

ورق های پلکسی گلاس رنگی بیشترین کاربرد را در بین مردم دارند و هر کجا که بروید می توانید که این ورق های پلکسی را مشاهده کنید که برای ساخت چه وسایلی از این ورق ها استفاده می کنند. ورق های پلکسی گلاس رنگی یک مزیت فوق العاده دارند که آن هم این بوده که نور را ازخودشان عبور می دهند ولی اگر بخواهیم از معایب آن نیز بگوییم باید به این اشاره کنیم که آن طرف طلق دیده نمی شود که شاید برای بعضی از افراد خوشایند نباشد.

معمولا اگر دیده باشید برای ساخت حروف های برجسته، یا باکس های تبلیغاتی، تندیس ها و … از ورق های پلکسی رنگی استفاده می کنند که می توان از کاربرد های خوب این ورق ها باشد.

انواع پلکسی گلاس ترانس پارنت معمولی

عمده ترین کاربرد ورق های پلکسی گلاس ترانس پارنت در فضاها و مکان های نورگیر بوده که برای این چنین مکان هایی از این نوع ورق پلکسی استفاده می کنند که همچنین رنگ های زیادی را دارا می باشد.

خلاقیتی که می توان در استفاده از ورق های ترانس پارنت انجام داد این بوده که آن ها را به قطعات کوچک تر و به طور نامرتب تقسیم کنید؛ تااین گونه یک کار زیبا را ایجاد کنید که می تواند با طرح های پیچیده سبک زیبایی را تشکیل دهد.

پلکسی گلاس ترانس پارنت فسفری

از دیگر انواع پلکسی گلاس ورق های ترانس پارنت فسفری است که این ورق پلکسی به دلیل رنگ زیبای آن، جلوه‌ی بسیار چشم گیری دارد. ورق پلکسی ترانس پارنت فسفری بیشتر در مکان هایی که به فکر جلوه و زیبایی هستند کاربرددارد. اما متاسفانه کاربرد بسیار کمی دارد که شاید به دلیل آن بوده که بیشتر در ساخت محصولات فانتزی از آن استفاده می کنند.

یکی از بهترین کاربردهایی که می توان برای ورق های پلکسی ترانس پارنت فسفری نام برد، ساخت کارت های فانتزی بوده که واقعا زیبا و جذاب هستند.

به پلکسی گلاس های مات

از لحاظ جنس ورق های پلکسی رنگی شفاف مانند ورق های پلکسی مات هستند که تنها تفاوت آنها کدهای رنگ آنها است. ورق های مات همان طور که مشخص هستند نور را به بیرون منعکس نمی کنند و به عبارتی دیگر کدر هستند. این نوع ورق های پلکسی بیشتر در فضاهایی که بازتاب نور ندارند استفاده می کنند که این ورق های پلکسی مانند ورق های پلکسی ترانس پارنت فسفری بسیار اندک استفاده می کنند.

در این مطلب انواع پلکسی گلاس و رنگ بندی آنها را توضیح دادیم و شما را با آنها آشنا کردیم اگر شما نیز به هر کدام از این ورق های پلکسی نیازمندید و می خواهید که آنها را خریداری کنید می توانید که از سایت آریا پلکسی اول قیمت های آنها مشاهده کنید و بعد از آن خرید کنید.

مردم برای خرید ورق های پلکسی به شاخص هایی اهمیت می دهند که ما در زیر برایتان شرح می دهیم.

ضخامت یکسان در همه جای ورق

ورق های پلکسی گلاس به شیوه ریخته گری مختلف می شوند که این روش تولید برای روشهای بسیاری مورد استفاده است که از اینرو در کارخانجات ها به صورت ورق های غیر فلزی از تولید می شود.

خاصیت عبور نور

به غیر از ورق های پلکسی گلاس تیره مانند مشکی تمامی ورق های پلکسی نور رااز خود عبور می دهند که این می تواند مزیت خوبی باشد. اما تنها نمی توان گفت که اگر یک ورق پلکسی از خود نور عبور بدهد می توان گفت که ورق پلکسی خوبی است.

اما به طور کل اگر بخواهیم که از ویژگی های خوب ورق های پلکسی برایتان بگوییم باید به خاصیت عبور نور نیز اشاره کنیم.

حالت پذیری پلکسی گلاس

به طور معمول ورق های پلکسی گلاس مقاومت زیادی دارند اما با این حال از انعطاف پذیری زیادی برخوردار نیستند؛ و اگر که شما بیش از حد معمول به آن فشار وارد کنید می شکند و خرد می شود. اما اگر قصد دارید که ورق پلکسی گلاس را به شکل های دیگر خم کنید می توانید از روش های بسیاری برای این کار استفاده کنید. خم شدگی ورق پلکسی گلاس  به صورت حرارتی و غیر حرارتی انجام می گردد.

صاف بودن و تمیز بودن ورق پلکسی

ورقهای پلکسی گلاس اغلب در مصارف تزئینی و ساخت دکور ها استفاده می شوند که به همین دلیل بسیار باید دقت کرد لکه و یا کثیفی روی آن نباشد؛ پس سعی کنید که در خرید آنها بسیار دقت کنید.

البته ناگفته نماند که سایت ما همیشه ورق های پلکسی را برای شما به صورت تمیز و صاف می دهد بدون هیچ گونه لک و خراشی، زیرا که ما دوست داریم شما از خرید های خود راضی باشید و ناراضی نباشید.

سخن آخر

در این مقاله ما سعی کردیم که اطلاعات کاملی درباره انواع ورق های پلکسی، مزایا و کاربرد آنها برایتان بگوییم و امید داریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید.

اگر قصد دارید که از سایت ما یعنی سایت آریا پلکسی، ورق های پلکسی را بخرید می توانید که به راحتی با چند کلیک ساده سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

از شما که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید تشکر می کنم.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

دریافت لیست قیمت، مشاوره و سفارش فوری
مکالمه را شروع کنید
مکالمه مستقیم با ما
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم.