موارد مهمی که باید درباره پلکسی گلاس دوغی بدانیم

پلکسی گلاس دوغی

پلکسی گلاس دوغی


احتمالا نام پلکسی گلاس دوغی را شنیده باشید، اما با کاربرد دقیق آن آشنا نباشید. همانطور که می‌دانید پلکسی گلاس‌ها نوعی ترمو پلاستیک محسوب می‌شوند. این ورق‌های آکریلیک شبیه شیشه هستند اما مزایای بسیاری نسبت به شیشه دارند و در رنگ‌ها، انواع و متریال متنوعی تولید می‌شوند. یکی از این ورق‌ها، پلکسی دوغی است که در ادامه درباره این محصول بیشتر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها و کاربردهای این پلکسی آشنا شویم.

ویژگی‌های پلکسی گلاس دوغی

این طلق مانند پلکسی‌های دیگر جنس خشکی دارد ولی نسبت به شیشه انعطاف پذیرتر است. این روزها بیشتر مردم طرفدار ابزار، وسایل و متریالی هستند که سبک باشد، پلکسی دوغی دارای این ویژگی است. این ورق برخلاف شیشه وزن بسیار سبکی دارد و حتی اگر بر اثر اتفاقی بشکند، لبه‌های تیز و برنده‌ای نخواهد داشت.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به قیمت مقرون به صرفه آن اشاره کرد. به عبارت دیگر، نسبت به کاربرد زیادی که دارد قیمت آن بسیار مناسب می‌باشد. البته این قیمت مناسب نباید باعث شود شما درباره کیفیت آن تردید کنید. با وجود اینکه طلق دوغی نوعی ترمو پلاستیک است اما کیفیت خود را به راحتی از دست نمی‌دهد.

پلکسی گلاس دوغی و انواع آن مقاومت بسیار زیادی در برابر تغییرات آب و هوایی، گرما و سرما دارند و در صورتی که شما از فروشگاه معتبر آن را خریداری کنید می‌توانید تا سال‌های طولانی از این محصول‌ها استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که افراد در مورد پلکسی گلاس‌های دوغی و سایر طلق‌ها سوال می‌کنند درجه مقاومت آن‌ها می‌باشد. خوشبختانه این ورق‌ها استحکام بالایی دارند و در برابر ضربه و خراشیدگی مقاوم هستند.

تفاوت مهم پلکسی گلاس دوغی با پلکسی استخوانی

شاید در نگاه اول تنها تفاوتی که به نظر شما می‌رسد رنگ‌های این دو پلکسی است اما باید دقت کنید که اگر کاربرد این طلق‌ها را ندانید در آینده برای شما مشکل ساز می‌شود.
اگر شما دوست دارید در دکوراسیون داخلی از پلکسی‌های رنگ روشن و سفید استفاده کنید پلکسی گلاس دوغی گزینه‌ی بسیار مناسب‌تری است. زیرا در دکوراسیون داخلی محصول مورد نظر باید نور را از خود عبور دهد.

پلکسی استخوانی به طور کلی در مواردی استفاده می‌شود که نیازی به عبور نور از سطح این ورق‌ها نیست. چون این محصول نور را از خود عبور نمی‌دهد.

پلکسی گلاس و طلق دوغی

کاربردهای پلکسی گلاس دوغی

از طلق‌های دوغی در موارد تبلیغاتی، تزئینی و صنعتی استفاده بسیاری می‌شود. برای مثال شما می‌توانید این طلق‌ها را در آشپزخانه‌ها و فروشگاه‌ها به کار ببرید. همچنین یکی از مواردی که به طور خاص از پلکسی گلاس دوغی استفاده می‌شود تابلو استیل دوغی است.


این تابلوی تبلیغاتی در مغازه‌ها، مراکز دولتی و تجاری دیده می‌شود. طلق دوغی زیبایی و روشنایی این حروف‌ استیل برجسته را دو چندان می‌کند و باعث می‌شود مشتریان بیشتری را جذب کنید.
همچنین شما می‌توانید این ورق‌ها را به عنوان سقف کاذب در محیط‌های اداری و خانگی استفاده کنید و در حمام و سرویس‌های بهداشتی نیز از این متریال بهره ببرید.


اگر شما گلخانه بزرگی دارید می‌توانید از پلکسی گلاس دوغی در سقف‌ گلخانه استفاده کنید. جالب است بدانید که بسیاری از سکشن‌هایی که در لابی‌ها و هتل‌ها دیده می‌شود نیز از این محصول بهره می‌برند.

همچنین توجه به این نکته نیز ضروری است در صورتی که منبع نور شما شدت زیادی نداشته باشد و یا فاصله آن تا صفحه پلکسی حدودا ۲۰ سانتی متر باشد، پلکسی دوغی می‌تواند بهترین گزینه محسوب شود. زیرا این نوع پلکسی نسبت به بقیه موارد نور بیشتری از خود عبور می‌دهد و به این ترتیب می‌تواند کمبود نور و فاصله منبع نوری تا سطح پلکسی را جبران ‌کند.

ابعاد پلکسی گلاس دوغی

این طلق‌ها به طور کلی در ابعاد 122× 183 موجود هستند ولی شما می‌توانید در ابعاد دلخواه خود نیز آن‌ها را تهیه نمایید. فقط کافیست از فروشنده درخواست کنید تا این طلق را با استفاده از ابزار برش و لیزرکاری ببرد. البته باید دقت کنید که ممکن است امکان برش در بعضی ابعادی که شما می‌خواهید وجود نداشته باشد بنابراین از افراد متخصص راهنمایی بگیرید.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که استفاده از انواع پلکسی گلاس‌ها می‌تواند باعث زیباتر شدن دکوراسیون شما شود. پلکسی گلاس دوغی مانند دیگر پلکسی‌ها به دلیل مزیت‌های فراوانی که دارد، یک انتخاب مناسب و کاربردی است.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

دریافت لیست قیمت، مشاوره و سفارش فوری
مکالمه را شروع کنید
مکالمه مستقیم با ما
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم.