همه چیز درباره برش لیزر پلکسی گلاس

برش لیزر پلکسی گلاس

برش لیزر پلکسی گلاس


برش لیزر پلکسی‌گلاس شامل فرآیندی است که قطعات پلکسی توسط دستگاه لیزر برش می‌خورد. تکنولوژی لیزر از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین روش‌ها در بسیاری از صنایع امروزی است.

 پلکسی‌گلاس‌ها یک نوع پلی‌کربنات شفاف شبیه به شیشه هستند و مقاومت بالایی در برابر شکستی دارند. این قطعه قابلیت رنگ‌پذیری دارد و در ابعاد مختلفی می‌توان آن را یافت. همچنین بسیار سبک و کم‌وزن هستند و در برابر گرد و غبار و خراش مقاومت آن‌ها زیاد است.

تکنولوژی برش لیزری به‌منظور ایجاد برش و حکاکی‌ روی این قطعات انجام می‌شود. این روش به‌صورت اتوماتیک است اما باید  ابتدا طرح دلخواه را از طریق کامپیوتر به دستگاه لیزر منتقل کرد.

در اینگونه‌ها برش‌ها توسط دستگاه لیزر دیگر نیازی به عملیات پرداخت‌کاری نیست زیرا محل‌های برش‌خورده صاف و شفاف هستند. ورق‌های پلکسی در ابعاد ۱۸۳ تا ۱۳۳ و ۳۰۰ تا ۲۰۰ در ضخامت‌های 1 میل الی 20 میل استفاده می‌شوند. بریدن قطعات توسط این فناوری جدید و اشعه لیزر صورت می‌گیرد. یعنی برش لیزر پلکسی‌گلاس توسط قرارگرفتن اشعه لیزر روی مقاطع برش انجام می‌شود.

درواقع ایجاد برش مدرن به حالت ایستاده روی میز یکی از شگفت‌انگیزترین روش‌هایی جدید امروزی است. این فرآیند برای نمایش طبیعتی از انواع عکس، طرح، اعداد، حروف، اشکال وغیره به‌کار می‌رود.

انواع نمونه‌های پلکسی‌گلاس قابل برش با دستگاه لیزر

پلکسی‌گلس‌ها اکریلیک یا هموپلیمر ترموپلاستیک شفاف هستند و به نام ورق شفاف یا ورق آکریلیک نیز شهرت دارند. این ورق‌ها از موادی تشکیل می‌شوند که قابلیت‌های مختلفی را به آن‌ها می‌دهد. اما باتوجه به نوع مواد به‌کارگیری در این محصول تنوع ایجاد شده در آن‌ها زیاد است. پلکسی‌ها براساس نوع مواد اولیه شامل موارد زیر هستند.

پلکسی گلاس رنگی

این ورق‌ها همانگونه‌که از نامشان‌مشخص است به‌صورت رنگی هستند. ورق‌های رنگی بیشترین کاربرد را در خدمات برش لیزرپلکسی‌گلاس و حکاکی دارند. این نوع پلکسی شفاف است و نور را به‌راحتی از خود عبور می‌دهد ولی طرف دیگر طلق هرگز دیده نمی‌شود.

پلکسی گلاس ترانسپارنت معمولی

ترانسپارنت‌های معمولی به‌عنوان ورق‌های پرکاربرد پلکسی بیشتر در فضاهای نورگیر از آن‌ها استفاده می‌شود. شفافیت این ورق‌ها زیاد است و نور را از خود عبور می دهند. بسیاری از نورگیرهای این جنس محصول، از دو طرف قابلیت دید دارند.

پلکسی گلاس ترانسپارنت فسفری

این ورق‌ها جزو زیباترین و شیک‌ترین وریق‌های پلکسی هستند. این محصول کاربرد زیادی ندارد و به سبب زیبایی در ساخت وسایل فانتزی به‌کار می‌رود.

ورق پلکسی گلاس مات

ورق‌های مات به‌صورت مات هستند و قابلیت عبور نور را ندارند. این نوع ورق‌ها کاربرد کمی دارند.

پلکسی گلاس‌های میرور

ورق‌های میرور را با نام آینه طلایی و نقره‌ای نیز می‌شناسند. این متریال از جیوه و پلکسی شفاف ساخته می‌شود و دلیل اصلی شفاف بودن محصول همین مواد اولیه سازنده آن است. ورقه‌های آینه طلایی و نقره‌ای را بیشتر جهت تزئینات داخلی ساختمان استفاده می‌کنند.

پلکسی گلاس شفاف، سفید و مشکی

این متریال‌ها تقریبا مشابه ورق‌های رنگی هستند که در موارد خاص جایگزین مناسبی برای شیشه خواهند بود.

برش لیزر آریا پلکسی 02

برخی از کاربردهای برش لیزری و پلکسی

برش لیزر پلکسی‌گلاس یکی از جدیدترین برش‌هایی است که روی پلکسی انجام شده و بهترین کیفیت را ارائه می‌دهد. این فرآیند با کمک دستگاه لیزر یکی از تجهیزات بسیار کاربردی به‌صورت اتومات اجرا می‌شود. قطعا هر دستگاهی را به‌منظور کاربردهای مختلفی طراحی می‌کنند. لیزر‌ها نیز دستگاه‌های پیشرفته‌ چندمنظوره هستند و قابلیت‌های بسیار زیادی دارند. برخی از کاربرد‌های این دستگاه چندمنظوره عبارتند از:

  • ساخت انواع هدایای تبلیغاتی
  • برش لیزری تندیس و لوح یادبود 
  • برش لیزر پلکسی‌گلاس جهت دکوراسیون داخلی
  • صنعت مد یا ساخت کارت ویزیت پلکسی
  • حکاکی عکس‌های مختلف و نمایش متون و نقوش گوناگون
  • حکاکی چهره، آرم و لوگو روی پلکسی و طلق و ساخت انواع تندیس، لوح‌های تقدیر و یادبود
  • انواع کالاهای تبلیغاتی مانند تابلوهای تبلیغاتی
  • ساخت تابلو طبقات، تابلوهایLED
  • ماکت تبلیغاتی، عمرانی توپوگرافی، دانشجویی، صنعتی و معماری و ماکت ایران جهت معرفی
  • ساخت ویترین مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و کارت دعوت عروسی
  • استندهای نمایشگاهی، برخی از لوازم تحریرها مانند جاخودکاری و جا مقوایی
  • قطعات صنعتی و دکوری، جعبه‌های شفاف، حروف و کلمات و جای موبایل

دقت و ظرافت بسیار بالای این دستگاه توانایی ایجاد زیباترین اشکال را روی پلکسی‌ها به نمایش می‌گذارد.

مزایای برش لیزر پلکسی‌گلاس

امروزه تجهیزات پیشرفته زیادی جهت انجام عملیات برش با قابلیت‌های متفاوت وجود دارد. هر کدام از ماشین‌های برش به‌منظور کارآیی مناسب حتی به‌صورت چندمحوره تولید شده‌اند. دستگاه برش لیزر نیز از تجهیزاتی است که مقاومت بسیار بالایی داشته و بهترین کیفیت را عرضه می‌کند. چندمورد از مزایای برش لیزر پلکسی‌‌گلاس شامل موارد زیر هستند.

  • حکاکی و برش پلکسی‌ها توسط لیزر ظریف‌تر، دقیق‌تر، تمیزتر و در نتیجه باکیفیت‌تر خواهد بود.
  • قابلیت حکاکی روی طرح‌ و نقش‌های دشوار و پیچیده را دارد.
  • سرعت بسیار بالایی در برش داشته و از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند.
  • قابلیت برش در ضخامت‌ و عمق‌های گوناگون را دارد.
  • اتوماتیک بوده و نیازی به دخالت دست انسان ندارد.
  • قابلیت تبدیل شدن راحت طر‌ح‌های مختلف به محصول نهایی که نتیجه آن کیفیت عالی محصول پایانی است.
  • مواد اولیه به دلیل عدم تماس مستقیم لیزر با پلکسی در هنگام برش هرگز ساییده نمی‌شوند.
  • سطح صاف و یکدست را ایجاد می‌کند.

در آخر

برش لیزر پلکسی‌گلاس در راستای تولید محصولات پلکسی نظیر تابلو، لوگو، پارتیشین، نورگیر وغیره به‌کار می‌رود.

شرکت آریا پلکسی به عنوان بزرگترین مرکز انجام خدمات کارگاهی پلکسی‌گلاس، مفتخر است تا جهت انجام امور مرتبط میزبان شما عزیزان باشد. عملیات لیزر ورق‌ها در این مجموعه توسط مجهزترین دستگاه لیزر صورت می‌گیرد. شرکت آریا در زمینه طراحی، ساخت و اجرای انواع محصولات متنوع پلگسی‌گلاس با کمترین تعرفه سفارش می‌پذیرد.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

دریافت لیست قیمت، مشاوره و سفارش فوری
مکالمه را شروع کنید
مکالمه مستقیم با ما
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم.