پلکسی گلاس، جایگزینی مناسب برای شیشه

پلکسی گلاس جایگزینی برای شیشه

پلکسی گلاس جایگزینی برای شیشه


پلکسی گلاس نیز همانند شیشه مصارف و کاربردهای متنوع و گوناگونی پیدا کرده است و این دو متریال تا حدود زیادی خواص مشابه یکدیگر دارند. در واقع وجه اصلی تشابه این دو ماده که باعث شده کاربردهای مشابهی پیدا کنند و به عنوان جایگزین یکدیگر به کار روند، ویژگی شفافیت آنهاست. اما چه خصوصیاتی باعث میشود که در برخی کاربردها، انتخاب پلکسی گلاس نسبت به شیشه عاقلانه‌تر است. در این مقال سعی میکنیم این موضوع را به اجمال مورد بررسی قرار دهیم.

چرا پلکسی گلاس به جای شیشه؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در برخی کاربردها که نیاز به استفاده از ورقهای ضخیم است، شفافیت نور ناشی از پلکسی گلاس از شیشه هم بیشتری است. در واقع برخلاف ورقهای نازک که به ظاهر کدرتر از شیشه به نظر میرسد، ورق‌های ضخیم تر، از شیشه شفاف تر هستند. علاوه بر این خصوصیت، ویژگی های دیگری از قبیل استحکام و نشکن بودن، سبک تر بودن و سهولت حمل‌ونقل و یا طراحی و ساخت، باعث شده که محبوبیت پلکسی گلاس بسیار بیشتر از شیشه باشد. در واقع در بسیاری از کاربردها، پلکسی گلاس جایگزین شیشه شده است. به عنوان مثال، امروزه دیگر جداره های آکواریوم های بزرگ از پلکسی گلاس ساخته می‌شود. گاهی اوقات از ورق‌های پلکسی گلاس با ضخامت 30 سانتیمتر در طراحی استفاده می‌شود.

به دلیل نشکن بودن، در بسیار مصارف، استفاده از پلکسی گلاس ارجحیت دارد. مصارفی نظیر پنجره ، شیشه ماشین و یا کابین وسایل نقلیه هوایی و ریلی. پلکسی جایگزین شیشه به دلیل مقاومت زیاد در برابر ضربه و خردنشدن، گزینه بسیار ایمن‌تر و محبوب تری نسبت به شیشه است. از طرف دیگر، تنوع رنگی در که پلکسی گلاس وجود دارد در شیشه وجود ندارد.

پلکسی به جای شیشه

مزیت‌های پلکسی جایگزین شیشه

به طور کلی می‌توانیم برخی مزیت‌های ورق های پلکسی گلاس را در مقایسه با شیشه به شرح زیر توضیح دهیم:

  • شفافیت بیشتر در ضخامتهای بالا. در ورقهای دارای ضخامت بالا (مثلا 30 سانتیمتر) شفافیت پلکسی گلاس بیشتر از شیشه خواهد بود.
  • تنوع رنگی بیشتر.  تنوع رنگی در انواع پلکسی گلاس نسبت به شیشه بیشتر است و به راحتی میتوان رنگهای متنوعی را در طراحی دکوراسیون و وسایل تزیینی به کار برد
  • مقاومت بیشتر در برابر ضربه. مقاومت و استحام پلکسی گلاس به حدی زیاد است که به راحتی در کاربردهایی که با جان انسان ها سروکار دارد قابل استفاده است. مثلاً جداره های آکواریوم های بزرگ و حتی زیردریایی‌ها را از جنس پلکسی گلاس میسازند. در کاربردهای ساده‌تر نیز استحکام و ایمنی پلکسی گلاس بسیار بیشتر از شیشه است.
  • خرد نشدن. پلکسی گلاس برخلاف شیشه، در صورت شکستن، خرد نمی‌شود و به همین دلیل در تولید پنجره و وسایل خانه نسبت به شیشه اولویت دارد چون خطر آن کمتر است.
  • سبک تر بودن. وزن شیشه در ابعاد مشابه تقریباً دوبرابر پلکسی گلاس است. سبک‌تر بودن پلکسی گلاس در مقایسه با شیشه علاوه بر اینکه در بسیاری از کاربردها یک مزیت کلیدی به شمار میرود، باعث میشود که هزینه‌های حمل و نقل نیز کمتر شود و جا به جایی آن نیز آسان تر باشد. 
  • انعطاف پذیری و سهولت طراحی و ساخت. به دلیل انعطاف پذیری که پلکسی گلاس دارد، راحت تر میتوان آن را شکل داد و طراحی های متنوعی با استفاده از ورقه های پلکسی گلاس قابل اجرا است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب انواع ورقه های پلکسی گلاس با گروه آریا پلکسی در تماس باشید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

دریافت لیست قیمت، مشاوره و سفارش فوری
مکالمه را شروع کنید
مکالمه مستقیم با ما
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم.