خمکاری پلکسی گلاس

خمکاری ورق پلکسی گلاس


پلکسی گلاس

شرکت آریا پلکسی قصد دارد به موضوع خمکاری پلکسی گلاس بپردازد. پلکسی گلاس را با نام “ورق های اکریلیک” یا “پلکسی گلاس” نیز می شناسیم. اینها برای استفاده جایگزین از ورقه های شیشه ای هستند. سطح شفافیت ورق گلاس پلکسی به اندازه شیشه است. با این حال، ورق های شیشه ای بادوام تر و همچنین نسبتاً ضد شکستگی هستند. ورق اکریلیک برای جایگزینی شیشه های پنجره، محافظ سطح یا قفسه بندی ترجیح داده می شود.

خمکاری پلکسی گلاس چیست؟

بر اساس ضرورت، می توانید خمکاری پلکسی گلاس یا منحنی ایجاد کنید. شما می توانید آن را به عنوان یک پروژه DIY بدون هیچ گونه کمک حرفه ای انجام دهید. بسیار کارآمد، شما می توانید این فرآیند خم شدن را فقط با برخی از مواد به راحتی در دسترس مانند منبع گرمایش معمولی، جیگ ساده انجام دهید. این دستورالعمل DIY به شما کمک می کند تا روند گام به گام را دنبال کنید.

ابزار و مواد مورد نیاز برای خمکاری پلکسی گلاس

منبع گرما:

در آنجا به چنین منبع گرمایشی نیاز خواهید داشت که برای یک منطقه کوچک کاملاً مناسب باشد. برخی از ابزارهای ساده توصیه شده می توانند به عنوان منبع گرما بهترین باشند. شما می توانید مورد دلخواه خود را انتخاب کنید که می توانید آن را به راحتی ترتیب دهید.

  • مشعل بوتان (کوچکی که برای کارهای آشپزخانه عالی است)
  • ابزار حرارتی برجسته (معمولاً سازندگان کارت یا رزرو کنندگان ضایعات از این ابزار برای ذوب و اعمال پودر برجسته استفاده می کنند)
  • تفنگ حرارتی (به ویژه برای یک پروژه بزرگ استفاده کنید. سشوار عالی نیست، زیرا نمی تواند سطح خاصی از گرما را تولید کند)

ضایعات چوب:

برای جیگ به یک تکه چوب نیاز دارید. لبه های قطعه چوب صاف خواهد بود. می توانید چیزی بگیرید که حداقل 1/8 اینچ ضخامت دارد. آن را به اندازه کافی پهن برای گیره ها در نظر بگیرید.

اکنون باید فاصله ‌دهنده‌ های عالی را مرتب کنید. اسپیسرها می توانند در مقایسه با پلاستیک مورد نیاز برای گیره برای یکنواخت نگه داشتن چوب نواری، ضخامت یکسان یا کمی نازک تر داشته باشند. سپس در نهایت، به یک سطح کار مقاوم در برابر حرارت نیاز دارید.

گیره ها:

در این مورد، گیره های نوار آزادسازی سریع ترجیح داده می شوند. با این حال، می‌توانید از هر چیزی که می‌تواند روی چوب‌های ضایعاتی مانند جگرهای خمشی نگه دارد، استفاده کنید.

ورق پلکسی یا اکریلیک:

برای این کار به قطعات کوچک ورق اکریلیک با ضخامت تا 1/8 اینچ نیاز دارید. اگر از ورق اکریلیک ضخیم تری استفاده می کنید، باید در استفاده از آن دقت بیشتری کنید. توجه داشته باشید که برخی از ورق های پلکسی رنگی مقاوم در برابر حرارت و گاهی پلاستیک هستند. شما نمی توانید اینها را با اعمال حرارت خم کنید. بهتر است از این موارد اجتناب کنید.

تجهیزات امنیتی:

استفاده از پلاستیک داغ خطرناک است. محل کار خود را دور از مواد قابل اشتعال که دارای تهویه مناسب هستند تعمیر کنید. چشم ها و دست ها را حفظ کنید. برای نجات دست ها از سوختن، می توانید از دستکش های فر یا دستکش های جوشکاری استفاده کنید.

خمکاری پلکسی

خمکاری ورق پلکسی

روش DIY برای خمکاری پلکسی گلاس

پوشش را از موادی که می خواهید خم کنید بردارید. برای استفاده از این تکنیک، از نوارهای تست نازک بلند استفاده کنید. اندازه گیری می تواند یک اینچ یا بیشتر در عرض باشد. یادگیری در مورد تأثیرات منبع گرما را در نظر بگیرید. پلاستیک را  روی سطح کار مقاوم در برابر حرارت قرار دهید. روی پلاستیک، یک نوار از ضایعات چوب قرار دهید. سعی کنید آن را حداقل 1/4 اینچ در مقابل جایی که می خواهید خم خود را شروع کنید قرار دهید. در واقع، شما باید این فاصله را بر اساس ضخامت پلاستیک ثابت کنید. اگر پلاستیک ضخیم‌تر است، فضای کافی را برای خم شدن راحت‌تر نگه دارید. در این صورت برای اندازه گیری کامل از خط کش استفاده کنید.

سعی کنید یک انتهای کشیده از نوار پلاستیکی را جایی بگذارید که به راحتی امکان فشار دادن آن وجود داشته باشد. برای انجام این کار باید از محافظ دست استفاده کرد. خم کردن انتهای بلند به مراتب راحت تر از انتهای کوتاه نوارهای پلاستیکی است. تمام مواد قابل اشتعال حساس به حرارت را از محل کار دور نگه دارید، زیرا زمانی که گرما را اعمال می کنید می تواند خطرناک باشد.

خطر این پروژه DIY چیست؟

اگر به اندازه کافی مراقب نباشید ممکن است برخی از موارد ناخواسته را تجربه کنید. برای جلوگیری از خطرات زیر دو احتیاط وجود دارد.

ایجاد حباب

اگر اعمال گرما در یک مکان ناهموار، گرمای بیش از حد در یک مکان، می تواند علائم سوختگی یا حباب ایجاد کند. این حباب ها می توانند دائمی باشند. برای رد شدن از این خطر، مشعل حرارتی یا تفنگ حرارتی خود را در فاصله استانداردی از پلاستیک قرار دهید. حتی در این صورت، اگر حباب‌ها ایجاد می‌شوند، گرما را به سرعت از طول به سمت خط خم خود حرکت دهید. همچنین، می توانید نگهدارنده را در فاصله ای از سطح مواد ورق خود قرار دهید.

پیچ خوردگی ناموفق

فرآیند خم شدن در صورت فشار ناهموار ناموفق خواهد بود. اگر زمانی که مواد به اندازه کافی نرم نیستند، سعی کنید خیلی زودتر خم شوید، این منجر به شکست پیچش می شود. هنگامی که یک طرف مواد نوار به درستی آماده نیست و شما سعی می کنید خم شوید. به جای یک خط خمش مستقیم، یک زاویه ایجاد می کند. برای جلوگیری از این خطر، باید آماده بودن مواد نوار را به دقت رعایت کنید و فرآیند خمش را در زمان مناسب شروع کنید.

نتیجه نهایی

خمکاری پلکسی گلاس پروسه ای نسبتا پیچیده ای می باشد که وبسایت آریا پلکسی در این مقاله سعی داشت آن را برای شما با زبان ساده آموزش دهد. خرید پلکسی با کاربرد های زیادی که در صنایع مختلف دارد، توانسته است در میان مردم خود را محبوب سازد. امیدوارم که این مقاله از آریا پلکسی مورد پسند شما واقع شده باشد.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

دریافت لیست قیمت، مشاوره و سفارش فوری
مکالمه را شروع کنید
مکالمه مستقیم با ما
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم.