پلکسی در سقف آشپزخانه ها چه کاربردی دارد و مزیت‌های آن چیست؟

سقف آشپزخانه پلکسی گلاس

سقف آشپزخانه پلکسی گلاس


پلکسی در سقف آشپزخانه ها به عنوان یک سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل مواد به کار رفته در ساختار این نوع سقف، سقف‌هایی از این جنس دارای ظاهری شفاف زیبا می‌باشد. برای ساخت سقف‌هایی از جنس پلکسی در ابتدا مواد اولیه را در برابر گرمای بسیار زیاد قرار می‌دهند. سپس این مواد ذوب شده را در قالب‌های مخصوص ریخته تا به شکل دلخواه در بیایند. طرح‌های به کار رفته در این سقف‌ها از زیبایی خیره کننده‌ای برخوردار می‌باشند. برای انکه بتوان از این نوع پلکسی در سقف آشپزخانه استفاده کرد، ضخامت آنها را چیزی بین 1 تا 40 میلی‌متر در نظر می‌گیرند. ابعاد این نوع پلکسی نیز از اندازه‌ای استاندارد برخوردار است و در ابعاد 60*60 آن را تهیه می‌کنند.

مزایای استفاده از پلکسی در سقف آشپزخانه

پلکسی در سقف آشپزخانه به دلیل ساختار مات، اما با قابلیت عبور نوری که دارد بسیار پر کاربرد می‌باشد. اما این نکته را نباید فراموش کرد که چون ساختار شکننده‌ای دارد، نمی‌توان از آن به صورت یکپارچه و در وسعت زیاد استفاده کرد. به همین خاطر بیشتر در آشپزخانه‌های کوچک و همچنین سرویس‌های بهداشتی از آن استفاده می‌شود. از جمله مزایای استفاده از این نوع سقف موارد زیر می‌باشد:

  • دارای مقاومت زیاد در برابر تغییرات دمایی محیط.
  • ثبات رنگ بسیار بالا در برابر تابش مستقیم اشعه خورشید به دلیل مواد ضد UV به کار رفته در آن.
  • امکان نورپردازی‌های مختلف به دلیل قابلیت عبور نور از آن.
  • ضد آب بودن و امکان شستشو در صورت کثیفی.
  • قیمت مقرون به صرفه در برابر دیگر سقف‌های کاذب موجود در بازار.
  • امکان تعویض این نوع سقف در هر زمان با طرح‌های دیگر.
  • نصب آسان و سریع آن.
سقف پلکسی گلاس 01

چرا پلکسی نسبت به شیشه کارایی بهتری دارد؟

سقف پلکسی آشپزخانه در وحله‌ی اول از ایمنی بیشتری نسبت به شیشه برخوردار می‌باشد. شیشه‌های به کار رفته در سقف آشپزخانه در صورت شکستن آسیب‌های جبران ناپذیری می‌تواند ایجاد کند. اما پلکسی به دلیل ساختاری که دارد این خطر را ندارد. در صورتی که پلکسی دچار شکستگی هم بشود، آسیب‌هایی که شیشه‌ی شکسته ایجاد می‌کند را به همراه ندارد. پلکسی‌ها به دلیل ساختار ماتی که دارند جهت نورپردازی سقف آشپزخانه کاربردی‌تر می‌باشند. همچنین نصب سریع و آسان پلکسی، مقرون به صرفه بودن و… از دیگر کارایی‌های بهتر پلکسی نسبت به شیشه می‌باشد.

روش نصب پلکسی در سقف آشپزخانه

پلکسی در سقف آشپزخانه را می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن نصب و راه‌اندازی کرد. در ابتدا لازم است تا منابع نور مورد نیاز، شامل مهتابی، نوارهای LED و… را نصب نمایید. این کار را باید به شکلی انجام دهیم که نور در تمام سطح پلکسی به شکل مساوی پخش شود. سپس اقدام به نصب چهارچوب‌های این نوع سقف کاذب می‌کنیم. باید توجه داشت که این چهارچوب‌ها باید از جنس ضد رطوبت باشند. سپس اقدام به نصب و قرار دادن ورق‌های پلکسی در بین چهارچوب‌های تعبیه شده می‌کنیم. در نقاطی که پلکسی‌ها در اندازه‌ی مناسبی جهت قرار گرفتن در چهارچوب خود نیستند، باید آنها را برش دهیم. در صورتی که نیاز به طرحی خاص جهت پیاده سازی بر روی پلکسی داریم نیاز است از یک متخصص کمک بگیریم.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

دریافت لیست قیمت، مشاوره و سفارش فوری
مکالمه را شروع کنید
مکالمه مستقیم با ما
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم.