پلکسی گلاس با کیفیت را چگونه تشخیص دهیم؟

پلکسی گلاس با کیفیت

پلکسی گلاس با کیفیت


اگر طراح یا کارفرمای طرح های دکوراسیون داخلی هستید باید در هنگام خرید ورق های پلکسی گلاس با کیفیت به جنبه های کیفی این متریال توجه زیادی داشته باشید. معمولاً طراحان حرفه ای و متخصص در این زمینه میدانند دنبال چه کالایی هستند و چه خصوصیاتی مدنظرشان هست. اما  در این مقاله سعی میکنیم که برای آشنایی مخاطبین عام با ویژگی‌های یک پلکسی گلاس باکیفیت مطالبی را مطرح کنیم.

ضخامت یکسان در سطح ورق، ویژگی‌ پلکسی گلاس باکیفیت

انواع مختلف ورقه های پلکسی گلاس همگی به روش ریخته گری سطحی تولید میشوند. این روش یکی از متداول ترین روشهای تولید ورقهای پلکسی گلاس است و اغلب کارخانجات تولیدی از این شیوه استفاده میکنند. اما ویژگی‌های فنی تولید و نظارت حین کار در کیفیت محصول نهایی بسیار موثر است. یعنی گرچه تکنولوژی ساخت این محصول در اغلب شرکتهای تولیدی یکسان است، اما فرآیند تولید و سطح نظارت بر آن میتواند باعث شود که کیفیت نهایی این کارخانجات با یکدیگر متفاوت باشد.

یک پلکسی گلاس باکیفیت در تمام سطح دارای ضخامتی یکسان است و رنگ شفاف آن نیز در تمام سطح به صورت یکنواخت توزیع شده است. در واقع ضخامت ورقه های در تمام سطح یکسان نباشد، این کالا در سطوح درجه 2 و 3 طبقه بندی میشوند. از آنجا که اختلاف ضخامت یک ورق پلکسی گلاس میتواند بسیار جزئی و در حد 0.1 تا 0.3 میلیمتر باشد لذا خریدارانی که اطلاع کافی در این زمینه نداشته باشند ممکن است کالای نامرغوبی را به عنوان پلکسی گلاس باکیفیت در طراحی به کار برند. به همین دلیل خرید از فروشگاه‌ها و برندهای مطمئن و قابل اعتماد یک امر ضروری است چراکه آنها به دلیل امکانات فنی و تخصص در این امر میتوانند سطح کیفی پلکسی گلاس را تضمین نمایند.

نحوه تشخیص پلکسی گلاس با کیفیت

شفافیت یکی از ویژگی‌های پلکسی گلاس باکیفیت

گرچه ورق‌های پلکسی گلاس در انواع مختلف مات، شفاف و ترنسپرنت تولید میشوند اما برای مقایسه رنگ یک پلکسی گلاس باکیفیت باید به نوری عبوری از آن توجه کنید. یعنی در هنگام خرید دو پلکسی گلاس، باید تشخیص دهید که کدام یک از ورق ها نور را با وضوح بیشتری از خود عبور میدهند و روشنایی بیشتری ایجاد میکنند. یعنی هنگام مقایسه دو ورقه پلکسی گلاس میتوانید با تاباندن نور از پشت آنها، کیفیت نور عبوری را با هم مقایسه کنید.

این روش را برای تشخیص یکنواختی سطح پلکسی گلاس هم میتوانید به کار ببرید. به عبارت دیگر، نور عبوری از یک ورقه پلکسی گلاس باید در تمام سطح آن یکسان باشد. البته اینکه شفافیت یک ورقه پلکسی گلاس زیاد باشد یا کم و همچنین نور عبوری از آن شفاف و شدید باشد یا کدر، به کاربرد نهایی و هدف طراح بستگی دارد. لذا شفافیت و میزان وضوح نور نمیتواند به صورت مطلق یک معیار برای تشخیص پلکسی گلاس باکیفیت به شمار رود.

برند معتبر تضمین کننده پلکسی گلاس با کیفیت

عموم کارشناسان در تشخیص پلکسی گلاس باکیفیت به تجربه خود اکتفا نمیکنند چرا که کیفیت نهایی یک ورقه پلکسی گلاس در هنگام کاربرد و پس از مدتی استفاده از آن مشخص میشود و مهمترین معیار قضاوت در این باره طول عمر آن در شرایط استفاده است. از همین روی، اعتماد و اطمینان به برند نقش بسزایی درانتخاب نوع پلکسی گلاس خریداران حرفه ای دارد. شما باید بتوانید برندهای خوب و معتبر در این زمینه را شناسایی کرده و با اعتماد به سطح کیفی این برندها، پلکسی گلاس باکیفیت خود را تهیه نمایید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

دریافت لیست قیمت، مشاوره و سفارش فوری
مکالمه را شروع کنید
مکالمه مستقیم با ما
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم.